114

  Åh. Måndag. Alltid lika jobbigt... Vår röst&rörelse lärare är otrolig. "Nu är det 5 minuter kvar". Så börjar hon fylla ut tiden. "Nu är det 2 min kvar". Herregud. Som om de där 2 minuterna kan spela så jävla stor roll. Flippade nästan ur på henne. Men nu ska vi inte va agressiva!
  På spanskan fick vi gå hem o plugga. (Pluggade nån idag då?). Jag och Oa åkte in till stan en snabbis där det, återigen, blev lite shopping. Ska inte göra det på ett tag nu har jag bestämt. Iallafall.
 På vägen hem tänkte jag gå in på Vivo i Huvudsta centrum (den mest otrevligaste Vivon i hela Stockholm skulle jag tro.) Tänkte köpa tändstickor hem, för att våra var slut. Jag hittade inte dem först, så jag frågade en otroligt ful (ursäkta) tjej som stod o plocka upp godis (ungefär 1 påse/10 min). Hon pekade var de fanns (konstigt nog eller?). Så jag tar en stor ask, som det står "Hushåll" på och ställer mig i kön. Snart är det min tur.
Kvinnan (eller surkärringen som hon också kallas för nu) som satt i kassan blev lite nervös.

 - Sussie! Får hon köpa de här?
Jag blev fan stum där.
 - Näe, man måste vara 18! sa den där jävla Sussie på det otrevligaste sättet man kan snacka + sur min.
- Nej, du får inte köpa dem, säger surkärringen, lägger tillbaka tändstickorna genast och SÄGER HEJ TILL NÄSTA KUND!

 Det var fan det löjligaste jag har varit med om! Vafan e det för jävla fel på Sverige? Såg jag ut som en liten skitunge, med ett ansikte som det nästan står skrivet på: "JAG TÄNKER BRÄNNA UPP NÅGONGTING"?!
NEJ!! Nu ska jag fan få tag på tändstickorna och bränna upp den där jävla Vivo!
Det konstigaste ändå är att man får köpa tändare, men tydligen inte tändstickor.

 Om jag tänker bränna upp nåt så kan jag väl lika bra göra det med en tändare?

Men nu är det faktiskt så att jag inte tänker bränna upp nåt, så det spelar ju ingen roll för mig. Men sjukt...
Ska läsa o lägga mig nu!  Uppgån klockan 6 imorrn! Puss.


Magazine: Pop Fall 2005 (#11)
Model: Drew Barrymore
Photographer: Mert Alas & Marcus Piggot

 image168


P.S. Från och med nu ska jag lägga upp bilder på olika modeller. Ska också skriva vem fotografen är, vilken tidning det är (+år) och vad modellen heter  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback