68

Varför är det bättre ibland att skriva/läsa dagbok som man skrivit för hand? Jo, för att då ser man mer. Man ser tårar på pappret, man ser handstilen... O då kan man förstå precis hur personen mådde när han/hon skrev det. På datorn, däremot är det alltid samma saker. Man kan skriva: "Jag mår dåligt. Jag gråter", men det känns så... tomt, kallt... Vanligt...
Men det finns också känslor som man inte kan visa alls. Varken på pappret eller datorn... o kanske inte ens igenom orden. Det går bara inte. Inte ens för sig själv...
O sånt hatar jag. Jag måste alltid veta varför jag mår som jag mår, men ibland, mår man bara (antagligen så dåligt), att man inte ens vet. Plötsligt blir det helt, konstigt, o tårarna bara rinner... Man förstår inte vad exakt det är, men samtidigt så förstår man att sånt händer inte bara sådär.

Anledning saknas.


image113


Kvällens playlist:

Black Eyed Peas feat. Sting - Union
A-Ha - Birthtight
A-Ha - Analogue
Within Temptation - Jillian
Black Rose - Say No No

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback