115

   Pluggar spanska. Inte roligt alls.
Ja. Jag tänkte just precis. Verkligen ingenting emot svenska tjejer. Känner massa, o ni är underbara.
Det är inte förolämpningar jag tänkte skriva.
Jag tänkte på att tjejer från något annat land har det mycket svårare. Det är inte så att jag klagar. Absolut inte. Jag har inte direkt något o klaga på... Men...

1. De har svårare med att till exempel hitta kille. (Svenska killar gillar oftast svenska tjejer).
2. Man blir inte lika lätt accepterad som person. (Bara för att man kommer från något annat land. Sjukt.)
3. Folk har SJUKT många fördomar. (Jävligt svårt att övertyga om något annat.)
4. Folk kollar utseende. (Är du inte ens nära det svenska utseendet? Synd!)
5. Nyförtiden blir man "påhoppad" av till och med lärare!

 Orkar inte skriva mer, blir bara deprimerad. Varför inte bara lära sig acceptera, iallafall, "normala" invandrare? Ibland vill jag bara tillbaka till Ryssland där ingen bryr sig varifrån jag kommer, var jag har bott tidigare eller var jag föddes, folk bara accepterar för den person jag är.
  Varför då låta massa människor från andra länder komma hit, och sedan "förolämpa"  de?
Det är iallafall min personliga åsikt.


Magazine: Numéro ( #76)
Editorial: Les Yeux Noirs
Photographer: Liz Collins
Model: Eva Herzigova

image169

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback